Visst är det ett bra initiativ med en namninsamling för att få Banverket att ändra sig. På länken http://www.emot.se/namnlistor/86/ kan du nu skriva under för att påverka.
Det är tråkigt att de tänker så kortsiktigt så att de säger nej på Banverket. Man har tänkt att bygga om stationen i Göteborg för att öka tågpendlandet, men man kan inte tänka sig att låta tågen stanna i Åsa. De har ett mål att tågpendlandet ska öka i landet, vilket är ett led för att Sverige ska klara sitt klimatmål. Så varför är det då så omöjligt att ordna detta med tågen i Åsa?
Det skulle troligtvis vara väldigt många som bor i Åsa och jobbar i Göteborg, som skulle välja att åka tåg istället för att köra bil. Och det är ju vad göteborgarna vill. De ska till och med sätta upp tullar för att minska antalet bilar i stan. Man frågar sig hur svårt det kan vara. Jag tycker att Banverket borde ha som uppgift att se till att det finns tillräckligt med spår och stationer.
Om problemet är att det är för många tåg på västkustbanan idag, så får de väl se till att bygga klart de delar som är kvar att bygga ut till dubbelspår. Och om det ändå inte får plats med stopp i Åsa, så får de väl bygga stickspår där tågen kan köra åt sidan för att människor ska kunna kliva av och på. Det kostar säkert en del, men är det inte värt det då?
just discovered your blog… tres chic, indued…coeld you do a post on book storage for people who really own books that aren’t necessarily color coordinated. Most of the beautiful modern book shelves i’ve seen are lovely empty, but completely impractical and somewhat junky looking when filled with books.
Comment by Kamryn — 01 maj 2017 @ 19:07